Перейти до контенту

ДІАГНОСТИКА ГОТОВНОСТІ ДИТИНИ ДО МАТЕМАТИЧНОЇ ОСВІТИ


pdfЙоанна Скібска

д-р, ад’юнкт Сілезького університету в Катовіцах, Катовіце, Польща

e-mail: joanna@skibscy.pl

ORCID ID https://orcid.org/0000–0001–6096–3747

DOI:


Ключові слова: цифрово-числова модель, модель потрійного кодування, готовність вивчати математику, зрілість для вивчення математики, діагностика математичних навичок.


АНОТАЦІЯ

У статті досліджується готовність шестирічної дитини до вивчення математики. Представлено діяльність мозку у використанні чисел, приділена особлива увага наявності спеціальної мережі нервових зв’язків, що відповідають за зміну числа, порівнюючи набори чисел і впорядковую чи числа відповідно до їх фізичного та числового розміру. Порівнюються періоди зрілості та готовності до вивчення математики, вказуючи їх взаємозв’язки, а також презентовано наявні інструменти, які слугують для оцінювання математичних здібностей дитини. Крім того, обговорюється дослідження, проведене у групі шестирічних дітей у межах їхньої зрілості для вивчення математики в окремих аспектах.


ЛІТЕРАТУРА

Butterworth, B.)1999), The mathematical brain, London.

Dehaene, S., Dehaene-Lambertz, G., Cohen, V. (1998), Abstract representations of numbers In the Animals and human brain, „Trends in Neurosciences” nr 21.

Dehaene, S., Dehaene-Lambertz, G., Cohen, L. (1998), Abstract representations of numbers In the Animals and human brain, Trends in Neurosciences, nr 21.

Eger, E., Michel, V., Thirion, B., Amadon, A., Dehaene, S., Kleinschmidt,V. (2009), Deciphering Cortical Number Coding from Human Brain Activity Patterns, Current Biology, nr 19.

Gruszczyk-Kolczyńska, E. (2008), Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki. Przyczyny, diagnoza, zajęcia korekcyjno-wyrównawcze, Warszawa.

Koźniewska, E. (2006), Skala Gotowości Szkolnej. Podręcznik, Warszawa.

Oszwa, U. (2005), Zaburzenia rozwoju umiejętności arytmetycznych: problem diagnozy i terapii, Kraków.

Oszwa, U. (2006), Mózgowa organizacja posługiwania się liczbami, w: A. R. Borkowska, Ł. Domańska, (red.), Neuropsychologia kliniczna dziecka. Wybrane zagadnienia, Warszawa.

Spitzer, M. (2006), Jak uczy się mózg?, Warszawa.

Tryzno, A. (2006), Diagnoza edukacyjna dzieci 6–7 letnich rozpoczynających naukę, Gdańsk.