д-р, ад’юнкт Опольського університету, Ополе, Польща
e-mail: swloch@uni.opole.pl
DOI:
Ключові слова: діагностика, вимірювання ефективності у навчанні, теорія, методологія, відображення теорії на практиці.
АНОТАЦІЯ
Завданням сучасної науки є освіта відповідно до потреб сучасного світу. Освіта визначається як процес, що забезпечує багатовимірний розвиток людської особистості. Особливе місце займає процес виховання в період дитинства (дошкільний та молодший шкільний вік). У статті представлені теоретичні основи розвитку дитини та їх застосування на практиці. Представлено фактори та етапи роботи, що сприяють розвитку учнів, а також зв’язок між досягненнями учнів і підготовкою вчителів. Стаття також присвячена Національній Кваліфікаційній системі.
ЛІТЕРАТУРА
Banach, Cz. (1996), Edukacja nauczycielska — stan i perspektywy, Kultura i Edukacja Nr 3.
Bruner, J. S. (1989), Poza dostarczone informacje, Warszawa.
Gnitecki, J. (2000), Pedagogika wobec reform programowych, [w:] Pedagogika wobec przemian i reform oświatowych, red. G. Miłkowska — Olejniczak, K. Uździecki, Zielona Góra.
Grzesiak, J. (2002), Problemy kultury i edukacji szkolnej, [w:] Edukacja i kultura, red.
J. Grzesiak, Kalisz. Klus — Stańska, D. (2007), Behawiorystyczne źródła myślenia o nauczaniu czyli siedem grzechów głównych wczesnej edukacji, [w:] Wczesna edukacja, red. D. Klus — Stańska, E. Szatan, D. Bronk, Gdańsk.
Kozielecki, J. (1995), Koniec wieku nieodpowiedzialności, Warszawa.
Kraśniewski, A. (2009), Proces Boloński, to już 10 lat, Warszawa.
Kwiatkowska, H. (1997), Edukacja nauczycieli, Warszawa.
Misiorna, E. (2001), Wspomaganie dziecka w tworzeniu zintegrowanego obrazu świata, [w:] Nowe stulecie dziecka, D. Waloszek, red., Zielona Góra.
Predy, M. (1997), Kierowanie zmianą utrwaloną (w:) Współczesne tendencje w kierowaniu zmianą edukacyjną, red. D. Ekiert-Grabowska, Radom.
Raport UNESCO Międzynarodowej Komisji do spraw Edukacji.
Tischner, J. (1990), Myślenie według wartości, Kraków.