Перейти до контенту

ОСОБЛИВОСТІ ФУНКЦІОНУВАННЯ ФРАЗЕОЛОГІЧНИХ ОДИНИЦЬ-КОЛЬОРОПОЗНАЧЕНЬ В АНГЛОМОВНОМУ РЕКЛАМНОМУ ІНТЕРНЕТ-ДИСКУРСІ


pdfОлена В. Глущенко

кандидат філологічних наук, доцент кафедри філології
Державний інститут «Одеський національний морський університет», Одеса, Україна
e-mail: gluschenko2828@gmail.com
ORCID ID: https://orcid.org/0000-0003-3317-5539

DOI: https://doi.org/10.24195/2616-5317-2024-38.2


АНОТАЦІЯ

Стаття присвячена особливостям функціонування фразеологічних одиниць на позначення кольору в сучасному рекламному Інтернет-дискурсі. Проблема вивчення змісту та символіки кольорів крізь призму національно-культурних цінностей набуває особливого значення в контексті безперервної інтеграції як у галузі мовних знань, так і в царині міжкультурної комунікації, що фактично свідчить про актуальність наукового дослідження. Інтерес до вивчення назв кольорів можна пояснити тим, що символіка цих назв для кожного народу відображає певним чином своєрідний світогляд, мовний образ світу. Кольорові назви можуть відображати національну історію, найяскравіші історичні періоди. Вивчення кольорової символіки здійснюється також у таких галузях знань, як психологія, лінгвістика, етнолінгвістика, оскільки використання кольоративів відображає традиції та історію того чи того етносу, а також залежить від географічного положення, кліматичних умов і т. д. Більшість фразеологізмів-назв кольорів можуть бути представлені словосполученнями, що утворені за шаблонами, характерними для рекламних текстів. Морфологічна особливість фразеологічних кольоративів у англо-американському рекламному інтернет-дискурсі полягає в тому, що вони виражаються іменниками, прикметниками, а також іншими частинами мови. В результаті порівняння частоти використання простих і складних фразеологізмів-кольоративів у англомовних рекламних текстах було встановлено, що найвища частота функції складних фразеологізмів такого типу спостерігається в царині реклами косметики і найнижча – в царині реклами одягу.


Ключові слова: рекламний інтернет-дискурс, кольорова символіка, міжкультурна комунікація, фразеологізми.


ЛІТЕРАТУРА

Berlin B. Basic Color Terms: Their Universality and Evolution. Berkeley : University of California Press, 1999. 210 p.
Kay P., McDaniel Ch. K. The linguistic significance of the meanings of basic color terms. Language. 1978. Vol. 54, №3. P. 610–646.
Kemertelidze N., Giorgadze M. Impact of Colour Symbolism on English Colour Idioms and their Georgian Equivalents. International Journal of Innovative Technologies in Social Science. 2021. №1(29). P. 1–29.
Meshcheriakov B. G., Sinchenko V. P. Das große Wörterbuch der Psychologie. 2003. URL: https://scholar.archive.org › 00191530.bin.dir
Weschbitskaja A. Bezeichnung der Farbe und Universalität des Visuellen Wahrnehmung. 1996. URL: http://www.philology/linguistics1/wierzbicka-96b.htm