кандидат філологічних наук, доцент кафедри іноземних мов
Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого,
Харків, Україна
e-mail: t.moroz0904@gmail.com
ORCID ID: https://orcid.org/0000-0001-6153-8136
Світлана С. Микитюк
кандидат філологічних наук, доцент кафедри іноземних мов
Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого,
Харків, Україна
e-mail: svetasackura@gmail.com
ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-7264-0264
DOI: https://doi.org/10.24195/2616-5317-2024-39.5
АНОТАЦІЯ
У сьогоднішньому глобалізованому та цифровому суспільстві комунікація являє поєднання різноманітних аспектів у єдиному мультимодальному ландшафті. Викладання іноземних мов має враховувати ці особливості, щоби відображати спілкування в реальному світі, сприяти цілеспрямованому вивченню мови, враховувати різноманітні стилі навчання та робити вивчення мови більш цікавим і ефективним. Стаття має на меті визначити й дослідити успішні мультимодальні навчальні підходи та стратегії, які педагоги можуть використовувати для покращення викладання іноземної мови. Із цією метою досліджуються важливі теоретичні основи викладання мов, які сприяють мультимодальному навчанню. Описано потенціал використання кількох мультимодальних видів діяльності: мультимодальний аналіз тексту, освітні відео, проекти з використанням співпраці чи блогів, цифрова розповідь, мультимедійні (дослідницькі) презентації, рольові ігри, інтерактивні музейні проекти / інтерактивний профорієнтаційний квест-тур, мультимодальні словникові журнали, інтерактивні навчальні модулі, онлайн-платформи для навчання й інтерактивні підручники. Зроблено висновок, що мультимодальні методи ефективні тоді, коли вони заохочують учнів активно осмислено спілкуватися мовою, використовуючи кілька органів чуття та кілька типів комунікації. Мультимодальні стратегії в навчанні іноземної мови допомагають створити більш цілісне та захопливе навчальне середовище, яке сприяє кращому розумінню та запам’ятовуванню, а також розвитку креативності, критичного мислення, комунікації, командної роботи та інших важливих навичок, необхідних у 21-му столітті.
Ключові слова: мультимодальні підходи до навчання, осмислене вивчення мови, засвоєння мови, активне залучення.
ЛІТЕРАТУРА
Guo X. Multimodality in language education: implications of a multimodal affective perspective in foreign language teaching. Frontiers in Psychology. 2023. Vol. 14. № 1283625. URL: https://www.frontiersin.org/journals/psychology/ articles/10.3389/fpsyg.2023.1283625/full.
Kalmatova C. Multimodality in teaching a foreign language to students of philological and pedagogical disciplines. Sci Herald Uzhhorod Univ Ser Phys. 2024. № 5656. P. 2415–2421. URL: https://physics.uz.ua/en/journals/issue-56-2024/ multimodality-in-teaching-a-foreign-language-to-students-of-philological-andpedagogical- disciplines.
Li Y. Exploring Multimodal Translation in English Teaching and Learning. Journal of Education, Humanities and Social Sciences. № 29. P. 131–135.
Magnusson P., Godhe A.-L. Multimodality in Language Education – Implications for Teaching. Designs for Learning. 2019. № 11 (1). P. 127–137. Oxford University Press. Multimodality and multimodal literacy: What are they and why are they important in ELT?: OUP. Teaching English with Oxford. 16 листопада 2023. URL: https://teachingenglishwithoxford.oup.com/2023/11/16/ multimodality-and-multimodal-literacy-elt/ (22.10.2024).
Paynor R. D. Exploring Multimodal Teaching Strategies and Cultural Integration Leading the Way to Enhance Academic Achievement in English Language Arts. EPRA International Journal of Multidisciplinary Research (IJMR). №10 (6). P. 586–590. https://doi.org/10.36713/epra17586.
Sugianto A. Book review: multimodality in English language learning. LLT Journal: a Journal on Language and Language Teaching. 2023. № 26 (1). P. 403–407.
Sutrisno D., Abidin N. A. Z., Pambudi N., Adyawati S. Exploring The Benefits of Multimodal Literacy in English Teaching: Engaging Students Through Visual, Auditory, And Digital Modes. Global Synthesis in Education Journal. 2023. № 2. P. 1–10.