Перейти до контенту

ВИКЛИКИ ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ ДІТЕЙ В КОНТЕКСТІ ТРАНСФОРМАЦІЙНИХ ЗМІН


pdfЕва Зімни

мгр., викладач Малопольського державного університету в Освєнцимі, Ратибор, Польща

e-mail: ewa-zimny@wp.pl

DOI:


Ключові слова: якість, ефективність, вчитель, директор, професійне зростання, дитина, дитячий садок, компетентність, співпраця, розвиток, ефекти, шкільна система.


АНОТАЦІЯ

Якість освіти та виховання завжди була предметом занепокоєння батьків, вчителів, вихователів та політиків. У будь-якому віці люди не бувають повністю задоволені шкільною системою, програмами, змістом навчання та ефективністю освіти. Освіту визначають як процес сприяння розвитку, який має допомогти дітям прогресувати та перейти на етап дорослішання. Дуже велику роль у розвитку маленької дитини відіграє вихователь дитячого садка — висококласний спеціаліст, який виховує та піклується про всебічний розвиток. Увага до результатів навчання та спонукання до дій для сприяння якості освіти та викладання — основне завдання педагогічного складу, прописане в Законі про освіту. Роль директора дитячого садка — надихати, спрямовувати, координувати та контролювати діяльність педагогів, які працюють над покращенням освітніх результатів.


ЛІТЕРАТУРА

Denek, K. (1994), Wartości i cele edukacji szkolnej, Poznań — Toruń.

Denek, K. (1998), O nowy kształt edukacji, Toruń.

Dzierzgowska, I. (2000), Rodzice w szkole, Warszawa.

Florek, A. (2010), Dziecko w grupie. Wychowanie przedszkolne w grupie integracyjnej zróżnicowanej wiekowo, Warszawa.

Grzesiak, J. (2010), Kompetentny i odpowiedzialny nauczyciel wobec ewaluacji w działaniu, czyli Action Research, in: Ewaluacja i innowacje w edukacji. Kompetencje i odpowiedzialność nauczyciela, J. Grzesiak (eds.), Kalisz — Konin.

Grzesiak, J. (2015), Projektowanie poprawy jakości badań pedagogicznych versus projektowanie poprawy jakości kształcenia, w : Ewaluacja i innowacje…, J. Grzesiak (eds.), Kalisz-Konin.

Komisja Europejska, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji (2003), Edukacja w Europie, różne systemy kształcenia i szkolenia — wspólne cele do roku 2010, Warszawa.

Kuleczka, P. (2007), Nauczyciel na trudne czasy, in: Ewaluacja i innowacje w edukacji nauczyciela, t.I, Kalisz.

Nowosad, I. (1998), Nauczyciele i rodzice w edukacji przedszkolnej, „Wychowanie w Przedszkolu”, nr 3.

Poniedziałek, E., Walczak, M. (2013), Permanentny proces poszukiwania doskonalszej jakości kształcenia w dziejach edukacji, in: Ewaluacja i innowacje. Projektowanie poprawy jakości kształcenia, J. Grzesiak (red.), Kalisz — Konin.

Tadeusiewicz, G. (2007), Edukacja w Europie, Warszawa.

Żuchelkowska, K. (2010), Wypalenie zawodowe u nauczycieli przedszkoli. Jak sobie z nim radzić?, in: Ewaluacja i innowacje..., J. Grzesiak (eds.), Kalisz-Konin.