Перейти до контенту

РЕПРЕЗЕНТАЦІЯ СЦЕНАРІЮ «CONFLICT IN THE BRITISH ROYAL FAMILY» В БРИТАНСЬКОМУ МАС-МЕДІЙНОМУ ДИСКУРСІ


pdfАнгеліна І. Демчук

Кандидат філологічних наук, доцент кафедри германської філології та методики
викладання іноземних мов Державного закладу «Південноукраїнський національний
педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»,
Одеса, Україна
angelinushka12@yahoo.com
ORCID ID: https://orcid.org/0000–0003–0894–1684
Web of Science Researcher ID: AAH-4237–2021

DOI: 


АНОТАЦІЯ

Статтю присвячено моделюванню сценарію «Конфлікт у Британській королівській сім’ї», що актуалізується в британському масмедійному дискурсі через взаємодію між концептами БРИТАНСЬКА КОРОЛІВСЬКА СІМ’Я (культурно маркований), КОНФЛІКТ і ВІДНОСИНИ (графічно візуалізований та представлений комплексною структурою, що містить чотири паралельних субсценарії: конфронтація між принцом Гарі та принцом Уільямом; конфронтація між Гарі та його батьком; конфронтація між Гарі та Каміллою; конфронтація між герцогом та герцогинею Сассекськими). Вони реалізуються в слотах пропозиційних схем акціонального і предметного фреймів. Із метою виокремлення вербалізаторів слотів попередньо було опрацьовано програмою AntConc та проаналізовано корпус 25 статей, запозичених із сайтів британських інтернет-видань «The Guardian», «The Independent», «Daily Express», «Daily Record», «The Sun», що висвітлюють події, пов’язані з мемуарами принца Гарі, та опубліковані в період із січня до квітня 2023 року. Проведений аналіз дозволив ідентифікувати агенса, пасієнса, причини та часові рамки конфлікту, а також визначити характер узаємодії між концептами, залученими до сценарію. Моделювання сценарію «Конфлікт у Британській королівській сім’ї» на матеріалі британського мас-медійного дискурсу дає змогу реконструювати послідовність драматичних подій в певний період життя королівської сім’ї, розкрити когнітивні механізми сприйняття цих подій британським суспільством, визначити їхнє вербальне відображення в британському мовному колективі та схарактеризувати роль британських медіа у формуванні іміджу королівської сім’ї у свідомості британців.


Ключові слова: Британська королівська сім’я, концепт, мас-медійний дискурс, пропозиційна схема, слот, сценарій, фрейм.


ЛІТЕРАТУРА

Hoyle R. A. Scenarios, discourse, and translation. SIL International. 2008. P. 6–65. URL:https://www.sil.org/system/files/reapdata/17/80/79/17807987582008905937674262856095982918/50670_Hoyle_ScenariosDiscourseTranslation.pdf
Kalenych V. Cognitive and Communicative Pragmatic Parameters of Intertextuality in Mass Media. Pchycholinguistics. 2020. 27(2), P. 155–173. https://doi.org/10.31470/2309–1797–2020–27–2–155–173.
Maklyuk O. M., Volkova V. V., Manuylova A. M. The Royal family image in the British
media. Zaporizhzhia Historical Review. 2020. №3, P. 196–202. URL: https://istznu.org/index.php/journal/article/view/2317/2204.
Minsky M. A framework for representing knowledge. Cognitive Science. 1992. P. 113–142.
URL: https://courses.media.mit.edu/2004spring/mas966/Minsky %201974 %20Framework %20for %20knowledge.pdf
Phillips L., Jørgensen M. W. Discourse Analysis as Theory and Method, London ; Sage,2002. 229p. URL: https://www.academia.edu/50579606/Discourse_analysis_as_theory_and_
method.

Полюжин М. Типологія й аналіз концептів. Іноземна філологія. 2009. №121. С. 80–89. URL: http://publications.lnu.edu.ua/collections/index.php/foreighnphilology/article/
viewFile/492/494.
Sandford A., Garrod S. C. The role of scenario mapping in text comprehension. Discourse processes. 2009. 46 (6), P. 159–190.
Степанов В. Репрезентація фрейму-сценарію Анексія Криму в англомовному виданні «The Guardian». Наукові записки. Серія: Філологічні науки. 2018. №164. С. 448–456. URL: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/72765
Шепель Ю. О. Медіа-дискурс як засіб маніпулятивного впливу на читача. Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Дискурсознавстово. Текстологія. Літературознавство. 2017. Вип. 3. С. 302–307. URL: https://www.rgf.vnu.edu.ua/index.php/rgf/article/view/61
Корпус статей. Режим доступу:
https://drive.google.com/drive/folders/1U0AFuid3TJ3MU1Vye7udpI4Wtpn3ZjRg?usp
=sharing